ZAPISY DO SZKOŁY POLSKIEJ IM. MARII SKŁODOWSKIEJ-CURIE PRZY AMBASADZIE RP W WIELKIM KSIĘSTWIE LUKSEMBURGA W LUKSEMBURGU
Rok szkolny 2025/2026
Informacja dotyczy kandydatów do oddziału dziecięcego*, uczniów ubiegających się o przyjęcie do klasy 1 szkoły podstawowej uzupełniającej oraz osób chcących rozpocząć naukę w naszej szkole w klasach wyższych.
*Oddział dziecięcy to nowy projekt. Prowadzony nabór ma na celu ocenę zainteresowania i liczby zgłoszeń. Przesłanie zgłoszenia nie jest równoznaczne z gwarancją utworzenia oddziału dziecięcego w naszej szkole.
PODSTAWOWE INFORMACJE:
- Wszystkich rodziców (lub opiekunów) zainteresowanych zapisem dziecka do naszej szkoły po raz pierwszy prosimy o zapoznanie się z regulaminem rekrutacji (załącznik poniżej) i przygotowanie potrzebnych dokumentów.
- Do oddziału dziecięcego przyjmowane będą dzieci pięcio- i sześcioletnie, mówiące po polsku, urodzone w latach 2019 i 2020.
- Do klasy 1 przyjmowane będą dzieci siedmioletnie, mówiące po polsku, urodzone w roku 2018, które spełniają obowiązek szkolny w lokalnym systemie edukacji. Dzieci sześcioletnie będą przyjmowane do kl. 1 na podstawie pisemnego wniosku rodziców i w miarę dostępnych miejsc.
- Szkoła prowadzi rekrutację wyłącznie drogą elektroniczną.
Prosimy o wysłanie e-maila na adres rekrutacja.luksemburg@orpeg.pl w tytule wpisując: imię i nazwisko dziecka oraz klasę/oddział dziecięcy, do której rodzic zapisuje dziecko (np. Jan Kowalski_klasa 1) i załączenie wszystkich wymaganych dokumentów (załączniki poniżej) potrzebnych do zapisu dziecka.
- Rekrutacja trwa do 31 maja 2025 r. O przyjęciu decyduje kolejność zgłoszeń.
- Dokumenty rekrutacyjne należy wypełniać DRUKOWANYMI LITERAMI
DOKUMENTACJĘ REKRUTACYJNĄ STANOWIĄ:
- kwestionariusz zgłoszeniowy ucznia do szkoły/oddziału dziecięcego (powinien być podpisany przez obojga rodziców) – załącznik nr 1;
- klauzula informacyjna o przetwarzaniu danych osobowych – załącznik nr 2;
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych i wizerunku dziecka – załączniki nr 3a i 3b;
- zaświadczenie ze szkoły lokalnej lub pisemne oświadczenie rodziców o uczęszczaniu ucznia do takiej szkoły – załącznik nr 4; (zaświadczenie/oświadczenie składa się raz przy przyjęciu ucznia do szkoły; w przypadku zmiany szkoły zaświadczenie/oświadczenie musi być aktualizowane) – nie dotyczy oddziału dziecięcego;
- powiadomienie w nagłych sytuacjach – załącznik nr 5.
Dokument do wglądu po rozpoczęciu roku – polski paszport/dowód osobisty lub polski akt urodzenia dziecka wraz PESELEM, w przypadku braku polskich dokumentów można dokonać zapisu na podstawie paszportu dziecka lub innego dokumentu tożsamości.
Prosimy także o zapoznanie się z podstawowymi informacjami o naszej placówce, jakie zamieszczamy na stronie internetowej.
ODDZIAŁ DZIECIĘCY A KLASA 1 – różnice i cele edukacyjne.
Planowane oddziały dziecięce przeznaczone będą dla dzieci młodszych (5- i 6-letnich). Ich głównym celem jest nauka języka polskiego, wzmacnianie polskiej tożsamości narodowej oraz przygotowanie do dalszej nauki poprzez zabawę i działania dostosowane do możliwości psychofizycznych dzieci.
Zajęcia w oddziale dziecięcym koncentrują się na nabywaniu podstawowych umiejętności przygotowujących do klasy 1 szkoły podstawowej. Podczas zajęć w oddziale przedszkolnym dominują: zabawy językowe, śpiewanie piosenek, wspólna lektura polskich książek dla dzieci, ćwiczenia przygotowujące do pisania, ćwiczenia w rozpoznawaniu liter, włączanie do zajęć prostych wierszyków oraz materiałów audiowizualnych a także zabawa kierowana.
Edukacja w tym oddziale odbywa się w sposób bardziej swobodny i dostosowany do indywidualnych potrzeb dzieci.
Natomiast w klasie 1 kształcenie jest bardziej usystematyzowane i dostosowane do ram programowych szkoły podstawowej. Lekcje obejmują naukę czytania i pisania w bardziej formalny sposób. W przeciwieństwie do oddziałów dziecięcych, nauka w klasie 1 ma charakter bardziej zorganizowany i wymaga większej koncentracji na zadaniach edukacyjnych.
Podsumowując, oddział dziecięcy jest miejscem przygotowującym dzieci do nauki w klasie 1 poprzez zabawę i rozwój podstawowych umiejętności, natomiast klasa 1 to już początek formalnej edukacji, gdzie dzieci uczą się według określonego programu nauczania.